Toimintaa 2011

Espoon Vihreät Naiset tarjoaa monipuolista toimintaa naisille, jotka tuntevat vastuuta elinympäristömme säilymisestä ja haluavat kehittää yhteiskuntaa tasa-arvoisemmaksi

2011:

Marraskuu:

23.11. klo 18.00 Espoon Vihreiden Naisten syyskokous ja Somalia-keskustelu. Olarin asukaspuisto, Meteorinkatu 7

ryhmaxxx.jpg

Sahra Ali ja Ugaso Isse Espoon Vihreiden Naisten Somalia-keskusteluillassa

20.11. klo 11. Vihreiden Naisten syyskokous

Kokoukseen osallistuivat Marja Nuora, Hanna Kalanne,  Teresia Volotinen ja Anna-Mari Saloranta. Teresia Volotinen valittiin Vihreiden Naisten hallituksen varajäseneksi vuodeksi 2012.

19. – 20.11.2011 Vihreiden Naisten syyspäivät

Vihreiden Naisten syyspäiviä vietetään tänä vuonna Helsingissä Pasilan Rauhanasemalla lauantaista sunnuntaihin 19.-20.11. Syyspäivien yhteydessä sunnuntaina on myös yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokokous. Yhdistyksellämme on kokouksessa kolme edustajaa: Marja Nuora, Hanna Kalanne, Teresia Volotinen, varalla Anna-Mari Saloranta.

Ohjelma: http://www.vihreatnaiset.fi/2011/10/21/vihreiden-naisten-syyspaivat-19-20-2011-pasilassa/

Lokakuu:

20.10. klo 18. Vapaus, vihreys, tasa-arvo! Uusien ilta ja Vihreä työpaja. Valtuustotalo. Vihreiden ryhmähuone

006xxx.jpg 003xxxx.jpg

20.10. klo 17.30. Hallituksen kokous. Valtuustotalo

Syyskuu:

24. – 25.9. Uudenmaan piiripäivät ja syyskokous. Nummi-Pusula. Edustajat sisääntulojärjestyksessä: Tiina Elo, Hanna Kalanne, Merva Mikkola, varalla Anna-Mari Saloranta.

20.9. klo 18 Uusien jäsenten ja kirjallisuuspiirin yhteiset yritysvierailu-runonyyttärit.

Kopioi mikä tahansa runo, joka on vaikuttanut sinuun. Tuo se yhteisiin runonyyttäreihin, jossa saat perustella runovalintaasi. Tule ja tuo ystävättäresikin Espoon Vihreiden Naisten iloiseen yritysvierailu-runonyyttäri-iltaan!
Kokoontumispaikka: Organic Food Finland Puolikuu 3 D, Olari

050xxx.jpg

Kansanedustaja Johanna Karimäki Espoon Vihreiden naisten runonyyttäreissä.

20.9. klo 17.30 Hallituksen kokous. Olari

9.9. kannanotto:  Naisjärjestöt Träskändaan

5.9. klo 18.00 Vierailu  Espoon Mielenterveysyhdistykseen, Pappilantie 7, Espoon Keskus.
www.emy.fi/lillakaryll.html Tutustumme EMYn toimintaan Kai Järvisalon opastuksella ja  istumme iltaa idyllisessä Villa Apteekissa  suunnitellen yhdistyksemme syksyn ohjelmaa ja tulevia vaaleja. Tilaisuudessa tarjoilut! Tervetuloa mukaan myös uudet jäsenet!

5.9. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. EMY. Espoon keskus.

Elokuu:

30.8. klo 18 kävelyretki Träskändan kartanopuistoon, järjestää Espoon Vihreiden kulttuuriryhmä. Tilaisuuden jälkeen Espoon Vihreiden Naisten kannanoton valmistelua.

Kesäkuu:

11. – 12.6. Puoluekokous. Kuopio

10.6. Vihreiden Naisten koulutus. Kuopio

8.6. klo 18. Piknik Träskändan puistossa Järvenperässä. Nautimme nurmella yhteisistä eväistä ja toistemme iloisesta seurasta. Tutustumme samalla ainutlaatuiseen kartanopuistoon, joka on valtakunnallisesti arvokas kulttuurihistoriallinen ympäristö ja yksi Espoon vanhimmista luonnonsuojelualueista.

esvinan-retki-2011-010xxx.jpg

8.6. klo 17.30 hallituksen kokous Träskändan puisto. Järvenperä

Toukokuu:

9.5. klo 18 – 20  Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Kilo

7.5. klo 13. – Vihreiden Naisten kevätkokous. Hotelli Park. Helsinki

Huhtikuu:

26.4. klo 18 – Vihreä Uusimaa. Kevätkokous. Pasilan rauhanasema.

17.4.  Eduskuntavaalit.

Äänestä Espoon Vihreiden Naisten ehdokasta: Tiina Elo, Inka Hopsu, Johanna Karimäki, Merva Mikkola tai Satu Raudasoja!

6.-12.4. eduskuntavaalien ennakkoäänestys kotimaassa.

Näistä Espoon Vihreiden Naisten ehdokkaista on hyvä valita: Tiina Elo, Inka Hopsu, Johanna Karimäki, Merva Mikkola tai Satu Raudasoja!

15.4. klo 18 – 20 Merva Mikkolan emännöimä luonto- ja kulttuuritilaisuus Rikas, rakas luontomme – suomalaisen kulttuurin sielu ja ruumis. Eeva Kilpi kertoo luontosuhteestaan kirjakauppa Sofiassa Vuorikatu 8, Helsinki. Järj. Merva Mikkolan tukiryhmä.

12.4. Espoon Vihreiden Naisten vaalikahvila. Sello, Cafe Buffo, 2.krs. Klo 19-20. Puhumassa: Satu Raudasoja, Paikalla: Tiina Elo ja Inka Hopsu.

dsc01250-1.jpg

11.4. klo 15-17  Wayne´s Coffee, Sanomatalo, Helsinki. Paneelikeskustelu: Miksi Suomi on veroparatiisi? Hallintarekisterilaki uhkaa demokratiaa. Eri puolueiden edustajia mukana. Järjestää Merva Mikkolan tukiryhmä. Katso lisätiedot: http://www.facebook.com/event.php?eid=115609911851067

9.4. klo 14-16 Espoon Vihreiden Naisten vaalikahvila. Iso Omena, Robert´s Coffee, toritaso. Teemana perheen hyvä arki, työelämä ja tasa-arvo, puhumassa Tiina Elo.

8.4. klo 18-20 Espoon Vihreiden Naisten vaalikahvila. Espoon Keskus, Cafe Zava. Teemana monikulttuurisuus, puhumassa Inka Hopsu.6.4. klo 18-20 Espoon Vihreiden Naisten vaalikahvila Lippulaivassa, Cafe Riva Ristorantessa. Teemana lapsiperheköyhyyden vähentäminen, puhumassa Johanna Karimäki ja Merva Mikkola.

dsc01244-1.jpg

Maaliskuu:

30.3. klo 18.30 Espoon Vihreät Naiset  Kevätkokous. Järjestöjen yhteisötalo (Kauppamiehentie 6, sisäänkäynti Apteekin vierestä) Salonki -tila (4.kerros)

30.3 klo 16-17.30  Keskustelutilaisuus ihmisoikeuksista EU:ssa ja Suomessa. Järjestöjen yhteisötalolla (Kauppamiehentie 6, sisäänkäynti Apteekin vierestä) Salonki -tilassa (4.kerros). Alustajina europarlamentaarikko Heidi Hautala ja kansanedustaja Johanna Karimäki. Kahvitarjoilu.

29.3 klo 16.30-18. Ilmastotekojen aika Kiotosta Durbaniin. Keskustelutilaisuus Leppävaaran Sellon kirjaston Akseli -salissa. Alustajina kansanedustaja, Afrikan erikoislähettiläs Pekka Haavisto ja kansanedustaja Johanna Karimäki. Kahvitarjoilu.

23.3 klo 17.00-20.30 Ensiapukurssi. Kouluttajana toimii hyväksytty ensiapukouluttaja Elli Keisteri-Sipilä. Mukaan mahtuu 15 ensin ilmoittatunutta. Ilmoittautumiset 8.3 mennessä 044-0777579 tai elli@kestidea.fi. Kurssin hinta 50 € (Sis.kahvitarjoilun).  järj. Inka Hopsun tukiryhmä

8.3. Kansainvälinen naistenpäivä

Kansainvälisen naistenpäivän historia ulottuu aina vuoteen 1857, jolloin sadoittain työläisnaisia osoitti mieltään lakkoilemalla alhaisia palkkoja, pitkiä työaikoja ja epäinhimillisiä työoloja vastaan New Yorkissa. Virallisesti kansainvälistä naistenpäivää on vietetty vuodesta 1975, jolloin YK:n yleiskokous julisti maaliskuun 8. päivän viralliseksi naisten oikeuksien ja kansainvälisen rauhan päiväksi kaikissa jäsenmaissa.

8.3. klo 17.15-19.30 Naistenpäivän juhla

Espoon tasa-arvotoimikunta järjestää kansainvälisen naistenpäivän kunniaksi juhlan  kauppakeskus Ison Omenan toritasolla. Tilaisuuden juontaa Pirjo Nuotio. Miesorkesterin esityksen siivittämänä juhlan avaa Espoon tasa-arvotoimikunnan pj. Marja Nuora, minkä jälkeen on vuorossa Olarin Voimistelijoiden Capellat-joukkueen esitys. Paneelikeskusteluun tasa-arvosta osallistuu mm. Vihreiden kansanedustaja Johanna Karimäki.

Helmikuu:

28.2. Ruoan säästö -niksikilpailun avaus

14.2.  klo 18. Espoon Vihreiden Naisten kirjallinen käsityöpiiri ystävänpäivänä Viherlaakson kirjastossa. Virkkaamme vihreitä pitsikukkasia (voit tuoda omaa lankaa ja koukun mukana). Teresia Volotinen puhuu identiteetin etsimisestä otsikolla Matkantekoa muumimaailmassa. Kahvi- ja teetarjoilut. Tule mukaan ja tuo ystäväsikin!

8.2. klo  18.00 Millainen on Vihreiden Naisten uusi Suomi? Eduskuntavaaliehdokkaamme Tiina Elo, Inka Hopsu, Johanna Karimäki, Merva Mikkola ja Satu Raudasoja esittäytyvät Tapiolan yhteisötuvalla, Kauppamiehentie 6, 2.krs. Ilmoittaudu: marja.nuora@kolumbus.fi

5.2 klo 10-16 Helsingin ja Uudenmaan Vihreiden kampanjakoulutus. Pasilan kirjaston auditorio (Rautatieläisenkatu 8, Helsinki, sisäänkäynti Kellosilta 9)

1.2. klo 17-19 Monimuotoiset metsät – uuden Suomen rikkaus. Tule keskustelemaan Uudenmaan metsien tulevaisuudesta Myyrmäen terveysaseman aditorioon, os. Jönsaksentie 4. Paikalla myös kansanedustaja Timo Juurikkala ja eduskuntavaaliehdokas Tiina Elo.

Tammikuu:

29.1. 10:15 – 13:00 Keskustelutilaisuus Suomen ja suomalaisen yhteiskunnan kilpailukyky. Vihreiden edustajana Johanna Karimäki.  Järj. Länsi-Uudenmaan humanistiyhdistys. Sellon kirjaston Akseli-sali

27.1. klo 17. Espoon Vihreiden Naisten toiminnan suunnittelukokous. Sellon kirjasto

26.1. klo 18 Johanna Karimäen tukiryhmän kokous. Valtuustotalo, TV-studio. Espoonk. 5. Tervetuoloa kaikki uudet ja vanhat!

23.1. klo 15 Teatteri Hevosenkengän nukketeatteriesitys Saapasjalkakissa. Varaa lippu: inka.eduskuntaan@gmail.com. Lipun hinta on 12 e, sisältää mehut ja piparit. Näytös sopii parhaiten noin 3-8 -vuotiaille. Liput tulee maksaa  Vihreiden kampanjatilille 800019-68819 15.1. mennessä. Muista viite ja merkitse myös viestikenttään Saapasjalkakissa ja nimesi, niin liput odottavat teatterilla nimelläsi varattuina.  http://www.inkahopsu.fi/

20.1. 2011 17:00. Vaalipaneeli mielen hyvinvoinnista. Paikalla eduskuntavaaliehdokas Satu Raudasoja. Järjestää Espoon mielenterveysyhdistys. Kauppakeskus Iso Omena

19.1.2011 kello 16.00 – 19.00 Hyvä, paha gallup – Miten mielipidetutkimukset vaikuttavat politiikkaan? keskustelutilaisuus. Kommenttipuheenvuoro mm. kansanedustaja Johanna Karimäki.  Eduskunnan Pikkuparlamentin auditorio (Arkadiankatu 3).

18.1. Uudenmaan Vihreiden Naisten kansanedustajaehdokkaiden yhteinen vaalikuvaus. Tapiola.

12.1. Energiaviisas ja hyvinvoiva uusi Suomi.  Vihreiden kansanedustaja Johanna Karimäki sekä kansanedustajaehdokkaat Jari Ihonen ja Tiina Elo Sellon kirjaston aulassa klo 17 – 19. Ilmastomuutos  Nyt -kirjan kirjoittaja, tiedetoimittaja Pasi Toiviainen haastattelee. Tule mukaan keskustelemaan!  http://www.johannakarimaki.fi/   http://www.tiinaelo.fi/

Yksi kommentti artikkeliin "Toimintaa 2011"