Toimintaa 2010

2010:

15.12. klo 18. Hallituksen kokous. Kahvila Mezzo. Espoon Kulttuurikeskus. Tapiola

1.12. klo  17.30-19.30. Voiko syrjintä olla omantunnon kysymys? Keskustelutilaisuus seksuaalivähemmistöjen yhdenvertaisuudesta Suomessa. Aiheesta keskustelemassa Keravan kunnanvaltuutettu Ville Hoikkala (Kd), Espoon vammaisneuvoston puheenjohtaja, Espoon varavaltuutettu Pirkko Kuusela (SDP), Setan varapuheenjohtaja, Keravan kunnanvaltuutettu Elina Laavi (Kok), Espoon kaupunginvaltuutettu Merva Mikkola (Vihr), 1. varavaltuutettu Satu Raudasoja (Vihr, Espoo) akatemiatutkija Martina Reuter (Vas, Helsinki).  Puheenjohtajana toimii tutkijatohtori Sari Roman-Lagerspetz. Sellon kirjasto. Akseli-sali. Leppävaara

1.12. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Tee jouluostoksesi reiluna

17.11. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten syyskokous. Näyttelykseskus WeeGee, kahvio. Ahertajantie 5. Tapiola. Tervetuloa myös tutustumaan WeeGee-taloon sekä opastetulle kierrokselle Helinä Rautavaara-museoon kokouksen jälkeen!

12.11. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Lapsella on oikeus isään – isällä on oikeus aikaan lastensa kanssa

9.11. klo 18.00 Suur-Leppävaaran Vihreiden järjestämä Tokatiistai aiheena Maahanmuutto. Leppävaaran monikulttuurinen toimintakeskus Alma, Läkkisepänkuja 3A 3 krs. (Alepa-talo). Vihreiden Naisten hallituksen jäsen Maryan Abdulkarim kertoo huivin käytöstä, Ahmed Goshnaw oman tarinansa kuinka hän päätyy vihreisiin ja Marjut Lindroos maahanmuuttajasta ystävänä.

26.10. klo 18 Hallituksen kokous. Lähderanta

24.9. klo 18.30 – 20.30 Espoon Vihreiden Naisten syysjuhla. Soukanpohjan kartano. Espoonlahdentie 14.B. Espoonlahti

24.9. klo 17.30 Hallituksen kokous. Espoonlahti

22.9. klo 17. – 19. Eduskuntavaalikampanjan aloitus. Läsnä Vihreiden naisten puheenjohtaja, kansanedustaja Heli Järvinen, pääsihteeri Anna Moring ja järjestösihteeri Kaisa Hirn

18.9. Tapiolan maalaismarkkinat

13.9. klo 18 Nettisivutalkoot. Karamzinin koulu. Järvenperä

2.9. Leppävaaran raittikarnevaalit

2.9. Kuntien tasa-arvofoorumi. Kuntatalo 2 Linja 14. Sirpa Hertell: Mitä hyötyä eurooppalaisesta tasa-arvon peruskirjasta.

31.8. klo 17 Espoon Vihreiden syyskauden avajaiset. Parkvilla. Leppävaara

31.8. 18.30 Hallituksen kokous. Parkvilla. Leppävaara

12.9. Vihreät markkinat Karkkilassa

Vihreät markkinat järjestetään taas omaan persoonalliseen tyyliin sunnuntaina 12.9.2010 klo 11-16 Karkkilan torilla. Wanhan ajan henkisillä markkinoilla myydään käsitöitä, taidetta, luonnontuotteita, herkkuja, syksyn satoa, kierrätysdesignia ja ekologista elämäntapaa tukevia tuotteita. Espoon Vihreillä Naisilla on markkinoilla oma toripöytä, jossa myös kansanedustajaehdokkaamme esittäytyvät.

14.-15. 8. Vihreät kesäpäivät Korpilahdella

8.6. klo 18 Vihreiden Naisten Menestyvät maahanmuuttajanaiset -piknik. Hesperian puisto. Helsinki

4.6. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Urbaani luontokeskus Suomenojalle

27.5. klo 18. Koko perheen luontoretki Villa Elfvikin ympäristöön Laajalahden rannalle Vihreiden kaupunginvaltuutetun Tiina Elon opastuksella. Paikalla myös Vihreiden kansanedustaja Johanna Karimäki. Luontoretkelle lähdetään Villa Elfvikin pihalta (Elfvikintie 4) klo 18. Sen jälkeen mukavaa yhdessäoloa ja eväiden syömistä kerhotila Uikunpesässä. Tarjolla pientä luomupurtavaa. Mukaan sään mukainen varustus ja voi ottaamyös omia eväitä. Laajalahti.

villa-elfvik-013xxx.jpg

27.5. klo 17. Hallituksen kokous (7/2010). Uikunpesä. Laajalahti

22. – 23.5. Vihreän liiton puoluekokous. Turku.

Espoon Vihreitä Naisia edustavat Vihreän liiton puolukokouksessa Mari Talpila-Wennström (kuvassa vasemmalla), Tuuli Marela-Vertio (kuvassa toinen vasemmalta) ja Marja Nuora (oikealla) . Puoluekokokseen osallistuvat Vihreiden Naisten edustajina Teresia Volotinen (toinen oikealta) ja Inka Hopsu.

051xxx.jpg

22.5. klo 16. Espoon Vihreät Naiset. Hallituksen kokous (6/2010). Turun messu- ja kongressikeskus.

21.5. Vihreiden Naisten koulutus. Turku

21.5. Vaalityön suunnittelukokous junamatkalla Espoo-Turku

8.5.  Helsingin keskustassa ydinvoiman vastainen suurmielenosoitus. Kulkue lähtee Rautatientorilta kohti Eduskuntataloa n. klo 14:30. Allekirjoita Äänestä ydinvoima historiaan -äänestyssitoumus:http://www.ydinvoima.fi/

28.4. Uudenmaan Vihreät. Kevätkokous. Helsinki.

26.4. klo 18.00 Kahvikassien ompelukurssi, myös miehille, järj. Espoon Vihreät Naiset ja Visio. Hyväntekväisyyspuhvetti. Leppävaaran koulun päärakennus, käsityöluokka. (käynti pihan puolelta) Veräjäpellonkatu 4, 02650 Espoo. Yhteyshenkilöt Elisa Vilpas ja Teresia Volotinen.

26.4.  Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Espoo tarvitsee monikulttuurikeskuksen

24.4. Vihreiden Naisten kevätkokous. Tampere

24.4. Espoon Vihreiden kevätkokous. Ruusutorpan koulu. Leppävaarafb_kuva11thumbnail.jpg

20.4. klo 18:00 – 20:00 Menestyvät maahanmuuttajanaiset, Kirjasto Entresse, Sininen huone, Siltakatu 11, Espoon keskus. Lämminhenkinen ilta naisten kesken: luvassa keskustelua ja kokemuksia maahanmuuttajanaisten sopeutumisesta Suomeen sekä mahdollisuuksista vaikuttaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Tervetuloa tutustumaan Espoon vihreisiin naisiin ja nauttimaan tarjoiluista hyvässä seurassa! Tule ja tuo ystäväsikin!

20.4. klo 17.30 Hallituksen kokous (5/2010). Kirjasto Entresse. Espoon keskus.

7.4. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten kevätkokous.  Espoon kulttuurikeskuksen kahvila Mezzo, Tapiola, Kaupinkalliontie 10.  Vihreiden Naisten pääsihteeri Sirpa Hertell esittelee ajankohtaisia tasa-arvoasioita Euroopan Unionissa.

23.3. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Perheväkivallalle nollatoleranssi

13292.jpg

22.3.  klo 18-20 Perheiden ja lasten turvallisuuden varmistaminen Espoossa – kuntalaisten keskustelutilaisuus. Mukana oikeusministeri Tuija Brax. Laurea-ammattikorkeakoulu, Vanha maantie 9, Leppävaara. Yhteyshenkilö Marja Nuora. järj. Espoon Vihreät Naiset ja Love ry

n315018867073_3752.jpg

18.-24.3.2010 Anna lapselle väkivallaton koti -viikko Espoossa
20.3. Vihreiden Naisten järjestöpäivä. Helsinki19.3. Minna Canthin päivä, tasa-arvon päivä – Minna Canth-dagen, jämställdhetsdagen

18.3. 17.30 Espoon Vihreiden jäsenjärjestöjen tapaaminen, valtuustotalo

17.3. klo 18.30 Taiteilija tutuksi: Ursula Palsbo. Sunan taidenavetta –hankkeen esittely ja tutustuminen Ursula Palsbon taidenäyttelyyn. Yhteyshenkilö Teresia Volotinen. Kokoontuminen Sunan navetalla klo 18.30.  Lagstadin kotiseututalon vieressä, Vanha Lagstadintie 4. Navettavierailun jälkeen siirymme Galleria Espoonsiltaan, Virastopiha 3. Espoon keskus.

sunan-taidenavetta-xx002.jpg

sunan-taidenavettaxx-020.jpgsunan-taidenavettaxx-031.jpg

sunan-taidenavettaxxx-022.jpg

17.3. klo 17.30  Hallituksen kokous (4/2010)  Galleria Espoonsilta. Virastopiha 3. Espoon keskus

13.-14.3. Vihreät Kuntapäivät. Tampere

8.3. Kansainvälinen naistenpäivä

Kansainvälisen naistenpäivän historia ulottuu aina vuoteen 1857, jolloin sadoittain työläisnaisia osoitti mieltään lakkoilemalla alhaisia palkkoja, pitkiä työaikoja ja epäinhimillisiä työoloja vastaan New Yorkissa. Virallisesti kansainvälistä naistenpäivää on vietetty vuodesta 1975, jolloin YK:n yleiskokous julisti maaliskuun 8. päivän viralliseksi naisten oikeuksien ja kansainvälisen rauhan päiväksi kaikissa jäsenmaissa.

8.3. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto kansainvälisenä naistenpäivänä: Naisilla keskeinen rooli maahanmuuttajaperheiden kotoutumisessa
17.2. klo 17.30 Kansanedustajat Johanna Karimäki ja Jyrki Kasvi järjestävät keskustelutilaisuuden Yritykset vastaamassa tulevaisuuden haasteisiin. Eduskunta. Alustajana mm.  psykoterapiapalveluja tarjoava Espoon Vihreiden Naisten hallituksen jäsen Hannele Helander.

17.2. klo 17.00 Hallituksen kokous (3/2010) Eduskunta.

e-xxx057.jpg

12.2. klo 17 – 18.30 Eduskuntavaaliehdokkaiden jäsenäänestyksen suuri ehdokastentti. Sellon kirjaston Akseli-sali

8.2. klo 17.00 Taiteilja tutuksi: Iveta Vecenane, latvialaisen tekstiilitaiteilijan näyttelyn avajaiset. Espoon kulttuurikeskus.

5.2. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Lakiesitys geenimuunneltujen organismien viljelystä hylättävä!

1.2.2010. klo 18.30 Kirjallisuusilta. Laura Esquivel: Pöytään ja vuoteeseen. (elokuva: Suklaata iholla) Karamzinin koulu, Kulloonmäentie 20, Järvenperä. Yhteyshenkilö Teresia Volotinen

1.2.2010. klo 17.30 Hallituksen kokous (2/2010). Karamzinin koulu, esi- ja alkuopetuksen kokoustila. Kulloonmäentie 20. Järvenperä

13.1. Espoon Vihreiden Naisten kannanotto: Pienten kirjastojen olemassaolo turvattava!

12.1. klo 19  Kassi-essu-henkari –tapahtuman suunnittelua.  Galleria Pikku-Sökö, Espoonlahdentie 14.B.  Yhteyshenkilö Merva Mikkola

12.1. klo 18 Hallituksen kokous (1/10). Galleria Pikku-Sökö, Espoonlahdentie 14.B. Espoonlahti

Luontoretki 27.5.2010

Ydinvoiman vastainen mielenosoitus 8.5.2010