Toimintaa 2014

3.12. kaulaliina/banderolli Mari Nevalaiselle

035xx

Marraskuu:

29.11. klo 15 Tule mukaan keskustelemaan ja suunnittelemaan Susanna Rahkosen vaalityötä  lauantaina 29.11. klo 15 Kauklahden vanhalla Kauppamäellä jouluisissa tunnelmissa luomuglögiä maistellen ja keskustellen. Paikkana on Life Story puodin tilat.
22.11. kaulaliina/banderolli Susanna Rahkoselle

009xxx

15.11. Espoon Vihreiden syyskokous ja pikkujoulu

Kilon VPK-talolla osoitteessa Kilontie 23. Syyskokouksen jälkeen, noin kello 19 juhlistetaan loppuaan lähestyvää vuotta pikkujouluissa.

9.11. Seurakuntavaalit

seurakuntavaalit2014_banneri_200x200_3

8.11. klo 13 Susanna Rahkonen takaisin eduskuntaan -projekti etenee. Tule mukaan keskustelemaan ja suunnittelemaan Susannan vaalityötä lauantaina 8.11. klo 13. Paikkana on Tapiolan kirjaston kokoustila.

6.11. Kaulahuivit/banderollit Inka Hopsulle, Saara Hyrkölle ja Tiina Elolle

Iloiset eduskuntavaaliehdokkaat Inka Hopsu, Saara Hyrkkö ja Tiina Elo

Lokakuu:

30.10. klo 17.30 Espoon Vihreiden yhdistyspäivä.  Espoon Vihreiden Naisten edustajana pj. Teresia Volotinen
27. – 31.10 Espoon seurakuntavaalit, ennakkoäänestys

seurakuntavaalit2014_banneri_200x200_3

25. – 26.10. Vihreiden Naisten syyspäivät ja syyskokous Lapinlahdella Väärnin leirikeskuksessa. Espoon Vihreiden Naisten edustajat: Sirpa Hertell, Tuuli Marela ja Teresia Volotinen.
vina 133xxvina 017xxxvina 127xxvina 102xx

vina 088xx

vina 105xx

22.10. klo 17.30. Espoon Vihreiden Naisten syyskokous ja luontokirjavinkkaus

esvina 002xx

esvina 005
esvina 004 esvina 001xx

22.10. klo 17.00 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous
6.10. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Espoon kulttuurikeskuksen kahvilassa.

Kannanotto: Tasa-arvokasvatus purkamaan epätasa-arvoa!

Syyskuu:

24.9.klo 16.15 Eduskuntatalo-opastus ja kansanedustaja Johanna Karimäen tapaaminen Espoon ja Vantaan Vihreille Naisille.

020xx

1.9. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Espoon kulttuurikeskuksen kahvilassa.

Kannanotto: Tasa-arvotyön hyvät käytänteet esiin!

Elokuu:

30.8. Espoo-päivä ja Leppävaaran raittikarnevaalit Viaporintorilla

001

tiina_elo

26.8. klo 19.15 Tule Tiina Elon kanssa Espoo Cinéen pyöräilyaiheiseen iltaan ti 26.8. Ohjelmassa on pyöräilyaiheisia lyhytelokuvia  Varaathan lippusi (8 €) ilmoittautumalla 13.8. mennessä tähän fb-tapahtumaan:
https://www.facebook.com/events/1502916616609875/?ref=ts&fref=ts tai sähköpostilla: marjut.joensuu@gmail.com

Voit kutsua mukaan myös kaverisi. Ostamme liput ilmoittautumisten perusteella, joten ilmoittautuminen on sitova.
Tapaamme ennen elokuvaa klo 19.15 alkaen jutustelun merkeissä ravintola Kilimissä Kino Tapiolan vieressä. Liput maksetaan ja jaetaan siellä. Esitys alkaa klo 20 Kino Tapiolassa ja kestää yhteensä tunnin ja 40 minuuttia.

17.8.2014 klo 12-15 Susanna Rahkosen Hunajatarhan hunajakahvila ja pihakirppis ravintolapäivänä 17.8.2014 klo 12-15 Kurttilassa osoitteessa Kaskikuja 3 A. Tarjolla mm. lättyjä, kahvia, hunajapullaa sekä pieni erä uuden sadon hunajaa, eli Kurttilan Kultaista. Pihakirppiksellä mukana myös Hanne Östeberg ja suomalaista posliinia, mm. Arabia, lasitavaraa sekä muita vintin aarteita. Myös nykypäivän lelu- ja muita löytöjä. Tervetuloa!

Kesäkuu:

11.6. klo 17. Retkeilyä ja herkuttelua Träskändan puistossa. Nautimme piknikistä ja toistemme iloisesta seurasta. Tutustumme samalla ainutlaatuiseen kartanopuistoon, joka on valtakunnallisesti arvokas kulttuurihistoriallinen ympäristö ja yksi Espoon vanhimmista luonnonsuojelualueista. Träskändan retki 028xx Träskändan retki 023

Espoon Vihreiden Naisten Träskända-piknikillä ja retkellä

11.6. klo 17.00 ESVINAn hallituksen kokous Träskändan puistoretken ja piknikin yhteydessä.

Träskända 1

10.6.2014 klo 18.00 Uudenmaan Vihreät ry:n YLIMÄÄRÄINEN KOKOUS. Vihreiden puoluetoimisto, Fredrikinkatu 33A, 2.krs., 00120 Helsinki. Eduskuntavaalibudjetin 2015 hyväksyminen. Ensimmäisten eduskuntavaaliehdokkaiden valinta. Ehdolla olevat ESVINAn jäsenet: Tiina Elo, Inka Hopsu, Saara Hyrkkö, Mari Nevalainen ja Susanna Rahkonen. ESVINAn vuosikokouksessa valitut kokousedustajat: Teresia Volotinen, Hanna Kalanne, Egle Kaseorg ja Marja Nuora, varalla: Vera Koura, Kaarina Saramäki, Henna Partanen, Tuuli Marela ja Maija Lehtonen sekä hallituksen täydentävällä päätöksellä tarvittaessa: Tiina Elo, Inka Hopsu, Saara Hyrkkö, Mari Nevalainen ja Susanna Rahkonen.     puoluekokous 14 056xxx

Puoluekokousedustajamme Tuuli Marela ja yhdistyksemme ensimmäinen puheenjohtaja Marjut Joensuu iloisissa tunnilmissa puolukokouksen iltatilaisuudessa

puoluekokous 14 020

ESVINAn puheenjohtaja Teresia Volotinen puhumassa tasa-arvolainsäädännöstä

6.-8.6. Puoluekokous, Jämsä. Espoon Vihreiden Naisten puoluekokousedustajat: Teresia Volotinen, Tuuli Marela ja  Egle Kaseorg

5.6. klo 18 Pääkaupunkiseudun Vihreiden Naisten puoluekokousedustajien tapaaminen torstaina 5.6 klo 18.00 ravintola Kurvi, Hämeentie 35, Helsinki

Toukokuu:

25.5. Europarlamenttivaalit

eurovaalinuoli_670px.preview

14.–20.5.2014 Europarlamenttivaalien ennakkoäänestys

21.5. klo 15.30  ESVINAn kävelevä vaalikahvila. Espoon Vihreät Naiset kampanjoivat eurovaalien merkeissä kiertämällä tarjoilemassa kahvia, teetä, brysselinkeksejä ja vihreitä naiseurovaaliehdokkaita Espoon keskuksessa. Tule mukaan iloiseen porukkaamme! 007xxx   19.5. klo 15.30  ESVINAN kävelevä vaalikahvila. Espoon Vihreät Naiset kampanjoivat eurovaalien merkeissä kiertämällä tarjoilemassa kahvia, teetä, brysselinkeksejä ja vihreitä naiseurovaaliehdokkaita  Leppävaarassa (kokoontuminen Sellon kirjaston kahvilassa). Tule mukaan iloiseen porukkaamme!

15.5. klo 15.30 ESVINAn kävelevä vaalikahvila. Espoon Vihreät Naiset kampanjoivat eurovaalien merkeissä kiertämällä tarjoilemassa kahvia, teetä, brysselinkeksejä ja vihreitä naiseurovaaliehdokkaita Tapiolassa torstaina 15.5. klo 15.30 alkaen. kävelevä kahvila 002kävelevä kahvila 001xxx  Tunnelmakuvia ESVINAn kävelevästä EU-vaalikahvilasta 13.5. Heidi Hautalalle neulotun banderollin luovutus. Kauppakeskus Sello. Leppävaara 004 9.5. klo 17-18.30  Puhdasta ruokaa Espoossa ja Euroopassa. Eurovaaliehdokas Anni Sinnemäki Sellon kirjastossa perjantaina 9.5. klo 17-18.30. Tervetuloa keskustelemaan puhtaasta ruoasta eurovaaliehdokas Anni Sinnemäen ja kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtaja Tiina Elon kanssa Sellon kirjastoon perjantaina 9.5. klo 17-18.30. Tilaisuuden juontaa luomuasiantuntija, Espoon Vihreiden Naisten sihteeri Marja Nuora.   10177296_10152071521748575_2877015484162074152_n

5.5. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Espoon kulttuurikeskuksen kahvila. Tapiola

174xx

5.5. klo 13 – 15 Maailman kansalainen  – kirjailija Tuula-Liina Varis ja europarlamentaarikko Tarja Cronberg kertovat keskusteluistaan Maailman kansalainen -kirjan syntyvaiheista. Miten nämä kaksi voimanaista kohtasivat, ja miksi he päättivät tehdä tämän kirjan. Tapiolan kirjasto.

Huhtikuu:

29.4. klo 18 Uudenmaan Vihreiden kevätkokous. Koijärvi-sali, Puoluetoimisto. Freda 33 a, Helsinki. Kokousedustajat: Teresia Volotinen, Hanna Kalanne, Egle Kaseorg ja Marja Nuora, varalla: Vera Koura, Kaarina Saramäki, Henna Partanen, Tuuli Marela ja Maija Lehtonen

16.4. 18-20 Vaalipaneeli. Kansanedustajaehdokasedokkaat, joukossa useita Espoon Vihreiden Naisten jäsentä.  Tapiolan yhteisötupa. 10171777_625299787554477_3155705152364592606_n

12.4. klo 12 Vihreiden Naisten kevätkokous. Koijärvi-sali, Puoluetoimisto. Freda 33 a, Helsinki. Kokousedustajat: Teresia Volotinen, Egle Kaseorg, Marja Nuora ja Sirpa Hertell

”Neulepoliittinen työryhmä” lahjoitti Vihreiden Naisten kevätkokouksessa Outi Alanko-Kahiluodolle neulotun banderollin.vina xxx020

Maaliskuu:

20.3. klo 18. Espoon Vihreiden kevätkokous. Palvelutalo Hopeakuu, Olari. Espoon Vihreiden Naisten valitsemat kokousedustajat: Teresia Volotinen, Egle Kaseorg, Marja Nuora, Maija Lehtonen, Vivan Storlund, Hanna Kalanne, Kaarina Saramäki ja Henna Partanen. Kokouksessa Kaarina Saramäki valittiin Espoon Vihreiden puheenjohtajaksi.

19.3. klo 18 Minna Canthin ja tasa-arvon päivän kunniaksi eurovaaliehdokas Sirpa ”Siru” Kauppisen alustus Peruskoulu pitää sekä Espoon että Euroopan pinnalla http://www.vihreat.fi/blogit/sirpa-kauppinen/peruskoulu-pitaa-euroopan-pinnalla

sekä Espoon Vihreiden Naisten kevätkokous. Kahvila Benessere, Leppävaara.

esvinakevät 007xxx

Teresia Volotinen ojentaa Neulepoliittisen työryhmän valmistaman banderollin Siru Kauppiselle!

19.3. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Kahvila Benessere, Leppävaara.

15.3. Vihreiden Naisten 20-vuotisjuhlaseminaari. Träskändan kartano. Järvenperä

vina 011xx

Kansanedustaja, Vihreiden Naisten puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto puhuu ja Träskändan kartananoseminaarin juhlayleisö kuuntelee intensiivisesti.

vina 016xxx

8.3. Tasa-arvotoimikunnan ja Espoon poliittisten naisjärjestöjen yhteinen naistenpäivän keskustelutilaisuus Sellon lavalla 8.3. klo 13-14.30. Päivi Istala jututti eri puolueiden eurovaaliehdokkaita teemalla Naiset Euroopan unionissa politiikan tekijöinä ja kohteina. Vihreiden edustajana paneelikeskustelussa oli Tarja Cronberg.

016xx

Espoon tasa-arvotoimikunnan puheenjohtaja Marja Nuora ja MEP Tarja Cronberg astumassa kauppakeskus Sellon lavalle.

Helmikuu:

7.2. klo 18 Tule mukaan suunnittelemaan kaupunkipuutarhatoimintaa Espooseen! Espoon Vihreiden Naisten Riippumaton puutarharyhmä kutsuu kaikki kiinnostuneet mukaan tapaamiseen perjantaina 7.2. klo 18. Organic Food Finlandin toimistoon Puolikuu 3 D (talon pääty). Kokoamme yhteen asiasta kiinnostuneita ja ideoimme, mitä Espoossa voisi lähteä toteuttamaan. Etukäteisilmoittautuminen suotavaa: marja.nuora@kolumbus.fi

Tammikuu:

23.1. Tarja Cronberg tapasi Espoon vihreiden jäsenjärjestöjen edustajia ja kertoi toiminnastaan Euroopan parlamentissa ja vaalikampanjastaan valtuustotalon kahvilassa.

117

Kuvassa Espoon Vihreiden Naisten varapuheenjohtaja Egle Kaseorg ja sihteeri Marja Nuora kuuntelevat Tarja Cronbergia.

13.1. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Espoon kulttuurikeskuksen kahvila, Tapiola