Toimintaa 2015

Joulukuu

1.12. Espoon Vihreiden Naisten syyskokous ja pikkujouluruokien tekemistä yhdessä Mattlidenin koulun opetuskeittiöön Matinkylässä, osoitteessa Matinsyrjä 1, 02230 Espoo

Tervetuloa tiistaina  1.12. 2015 klo 17.30 alkaen Espoon Vihreiden Naisten syyskokoukseen!

Toivotamme sekä uudet että vanhat jäsenemme mukaan Espoon Vihreiden Naisten syyskokoukseen suunnittelemaan ensi vuoden toimintaa sekä valmistamaan jouluisia kasvisherkkuja Olarin Marttojen asiantuntijan, Ursula Koivikon opastuksella. Kokkaustapahtuman  Ilmoittautumisaika päättyy 24.11.15, kirsi.koskelin(at)gmail.com. Lämpimästi tervetuloa!

Espoon Vihreiden Naisten syyskokous valitsi vuoden 2016 hallitukseen seuraavat henkilöt:

Teresia Volotinen, puheenjohtaja

Heidi Hatakka, uusi

Hannele Helander, uusi

Egle Kaseorg-Vaikla

Kirsi Koskelin

Tuuli Marela

Tanja Petrell, uusi

Marraskuu

28.11. klo 18.00 alkaen Espoon Vihreiden 30-vuotisjuhlat Tapiolassa ravintola Badabingissä

28.11. klo 13 Uudenmaan Vihreiden syyskokous. Espoon Unelma Tapiolassa

Yhdistyksen kevätkokouksen valitsemat kokousedustajat: Teresia Volotinen, Egle Kaseorg, Tuuli Marela, Kirsi Koskelin, varalla sisääntulojärjestyksessä: Vera Koura, Maisa Siirala, Saara Hyrkkö, Henna Partanen, Inka Hopsu, Kaarina Saramäki.

25.11. Espoon Nytkis-verkoston kannanotto: Ei henkiselle väkivallalle

18.11. Espoon Vihreiden syyskokous, Espoon valtuustotalon kahvio, Espoonkatu 5

Kevätkokouksessa valitut kokousedustajat: Teresia Volotinen, Egle Kaseorg, Tuuli Marela, Kirsi Koskelin, Vera Koura, Maisa Siirala, Saara Hyrkkö, Henna Partanen, Inka Hopsu. ESVINAn hallituksen täydentämät edustajat: Kaarina Saramäki, Hanna Paatero, Hanna Kalanne ja Merva Mikkola

Espoon Nytkis -aktiivit Liisa McDermott ja Maria Rajakari suunnittelmassa toimintaa.

Espoon Nytkis -aktiivit Liisa McDermott (vas.) ja Maria Rajakari (kd) suunnittelmassa toimintaa.

11.11. klo 18 Entressen kirjastossa Espoon Vihreiden Naisten emännöimä Espoon NYTKIS -ilta, jossa suunniteltiin paikallisten poliittisten naisjärjestöjen yhteistyötä yli puoluerajojen. Verkoston perustamistyöstä ja puheenjohtajuudesta vastaa Teresia Volotinen vuonna 2015. Espoon Nytkisin puheenjohtajuus siirtyy vuonna 2016 kristillisdemokraateille, jolloin vetovastuun ottaa Maria Rajakari.

Nytkisin järjestösihteeri Milla Sandt ja Espoon Nytkis -aktiivi Kaarina Järvenpää (kd).

004xxx

3.11. klo 18.30 Espoon Vihreiden Naisten kirjallisuusilta. Keskustelemme Elina Hirvosen romaanista Kun aika loppuu. Tapiolan kirjastossa

006xx

Lokakuu

27.10. Muhvi-ilta. Valmistamme yhdessä muistisairaille muhveja. Koristeiden kiinnittämistä ja valmiiden töiden viimeistelyä sekä mukavaa yhdessäoloa.

Tässä esimerkki hypistelymuhvista:

muhveja 001xx

Hypistelymuhvi-blogikirjoitus: http://www.vihreatnaiset.fi/espoo/aiheet/blogi/

11.10. Vihreiden Naisten syyskokous Tikkurilassa

vinan SYYSKO

Kokousedustajamme Tuuli Marela, Sirpa Hertell, Maija Lehtonen ja Kirsi Koskelin, keskellä vastavalittu valtakunnallisen naisjärejstömme VINAn uusi puheenjohtaja Katja Mannerström

10. – 11.10. Vihreiden Naisten syyspäivät Vantaalla

Syyskuu

29.9. klo 18 Rento ilta uusille ja vanhoille jäsenille. Heidi Hatakan eko-liikkeessä Life story. Kauppamäki 3. Kauklahti.

003xxx

Elokuu

27.8. klo 17.30. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Kahvila Robert’s Coffee, kauppakeskus Sello, Leppävaara. Kokous on avoin yhdistyksen jäsenille. Syksyn toimintaa suunnittelevassa kokouksessa mukana myös Vihreiden Naisten järjestösihteeri Nora Westerlund.

003xx

vas. Teresia Volotinen, Nora Westerlund, Heidi Hatakka, Egle Kaseorg, Tuuli Marela ja Kirsi Koskelin.

Kesäkuu

5-7.6. Puoluekokous Oulussa

Espoon Vihreiden Naisten jäsenistä puoluvaltuuskunnan puheenjohtajaksi valittiin Inka Hopsu, puoluevaltuuskuntaan Henna Partanen ja varaedustajaksi Kaarina Saramäki. Puoluehallitukseen valittiin Saara Hyrkkö ja Hanna Kalanne.

043xxx

Espoon Vihreiden Naisten puoluekokousedustajat Egle Kaseorg, Teresia Volotinen ja Henna Partanen. Henna Partanen valittiin puoluevaltuuskuntaan Uudenmaan Vihreiden edustajana. Teresia Volotinen on toiminut samassa tehtävässä neljä vuotta varsinaisena ja kaksi vuotta varaedustajana.

Toukokuu

29.5. kannanotto Naisrauhan puolesta

julkaistu:

sekä Espoon Seurakuntien lehdessä: Esse 18.6.2015.

018xx

28.5. klo 18 Nyyttäripiknik ja kävelyretki Träskändan puistossa Espoon Järvenperässä

Nautimme piknikistä ja toistemme iloisesta seurasta ja kuulimme kansanedustaja Johanna Karimäeltä tuorieta kuulumisia eduskunnasta.  Valmistelimme yhdessä kannanoton ”Vaatimus naisrauhan puolesta”. Tutustuimme samalla ainutlaatuiseen kartanopuistoon, joka on valtakunnallisesti arvokas kulttuurihistoriallinen ympäristö ja yksi Espoon vanhimmista luonnonsuojelualueista.

18.5. klo 17.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Kahvila  Mezzo, Tapiola

9.5 Vihreiden Naisten kevätkokous, Maria-akatemia, Helsinki. Paikalla olleet kokousedustajat: Teresia Volotinen, Egle Kaseorg, Saara Hyrkkö, Inka Hopsu, Kaarina Saramäki ja varalla sisääntulojärjestyksessä Hanna Kalanne ja Sirpa Hertell

Huhtikuu

29.4. Uudenmaan Vihreiden kevätkokous, puoluetoimisto. Paikalla olleet varsinaiset kokousedustajat: Teresia Volotinen, Egle Kaseorg, Kirsi Koskelin ja Maisa Siirala ja varalla sisääntulojärjestyksessä:  Saara Hyrkkö, Henna Partanen, Inka Hopsu ja Hanna Kalanne

25.4. Espoon Vihreiden ylimääräinen kokous. Espoonlahti. Paikalla olleet kokousedustajat:  Teresia Volotinen, Egle Kaseorg,  Henna Partanen, Inka Hopsu, Kaarina Saramäki ja Hanna Kalanne

19.4. eduskuntavaalit

8.-14.4. eduskuntavaalien ennakkoäänestys kotimaassa

8.-11.4. eduskuntavaalien ennakkoäänestys ulkomailla

Maaliskuu

24.3. klo 17.30 Espoon Vihreiden kevätkokous

22.3. klo 12 – 15 Kuuden naisen luonto Luontokeskus Haltiassa

12 – 13 Tutustuminen oppaan johdolla luontokeskus Haltiaan

Espoon Vihreät Naiset tarjoaa opastuksen ja pääsyliput

024xx

13-14 Kuuden kansanedustajaehdokkaan luonto TOP-5 sekä kahvi-/tee-  ja voileipätarjoilu

044xxx

14 – 15 Espoon Vihreiden Naisten kevätkokous

19.3. Minna Canthin ja tasa-arvon päivä:

unnamed

19.3. klo 17.30 Espoon Nytkis-verkoston perustaminen

Pollittiset naisjärjestöt allekirjoittivat Espoon Nytkis – naisjärjestöt yhteistyössä – Kvinnoorganisationer I Samarbete -verkoston perustamisasiakirjan. Vuoden 2015 verkoston puheenjohtaja on Teresia Volotinen.

19.3. klo 18 Tasa-arvon kakku -tilasuus yhdessä Espoon tasa-arvotoimikunnan ja muiden naisjärjestöjen kanssa. Espoon Vihreiden naisten edstajanan kansanedustaja Johanna Karimäki. Entressen kirjasto, Espoon keskus

tasa-arvo-kakku

11.3. klo 17.30-20.00 Taidetalo Pikku-Aurora

959aurora

Aurora Karamzin – valtaa ja vastuuta ennen ja nyt

Aurora Karamzinin kiehtova henkilöhistoria ja Träskändan kartanon vaiheet tarjoavat monipuolisia keskustelunaiheita. Espoon Vihreiden Naisten kirjallisuuspiiri on valinnut keskusteluillan aiheeksi Raija Orasen historiallisen romaanin Aurora (Teos, 2014). Yleisökeskustelu järjestetään taidetalo Pikku-Auroran tilanhoitajan talossa, jossa Aurora itsekin on asunut.

023xxx

8.3. Kansainvälinen naistenpäivä

Naistenpäivän blogikirjoitus:

5.3. klo 17 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Robert’s Coffee, Sellon kauppakeskus, Leppävaara

Helmikuu

9.2. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen sähköpostikokous.

Tammikuu

31.1. Vihreiden puheenjohtajapäivä, Helsinki (vpj Egle Kaseorg)

30.1. klo 19-23 Tiina Elon kampanjanavaus  Espoon VPK-talo Espoon keskuksessa, os. Itäinen Jokitie 1.

21.1. Mari Nevalaisen tukitiimin tapaaminen Taavin Koti&Kahvilassa Tapiolassa (Mäntyviita 6) klo 17.30 alkaen.

20.1. Saara Hyrkön kampanjastartti Tapiolassa. Mukana menossa myös Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö.

17.1. Vihreiden Naisten paikallisjärjestöpäivä klo 12-20 (pj Teresia Volotinen)

15.1. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous klo 17.30

12.1. Johanna Karimäen tukiryhmän kokous alkaen klo 17 Kulunvalvonnan vuoksi ilmoittautuminen (johanna.karimaki@eduskunta.fi) 12.1 aamupäivään mennessä.

8.1. Uudenmaan Vihreiden puheenjohtajapäivä ( pj Teresia Volotinen)