Toimintaa 2016

Joulukuu

15.12. Esvinan jouluglögit ja Bob Dylan -ilta Life Story, Kauppamäki 3, Kauklahti

Illan emäntä Heidi Hatakka näytti miten karstataan villaa

Illan emäntä Heidi Hatakka näytti miten karstataan villaa.

12.12. Espoon Vihreiden Naisten edustajien vierailu palvelukoti Koivussa ja Tähdessä ja palvelutalo Kotikoivussa

Kansanedustaja Johanna Karimäki ja Espoon Vihreiden Naisten puheenjohtaja Teresia Volotinen vierailivat Espoon Mäkkylässä toimivassa yksilöllistä hoiva-asumista tarjoavassa palvelukoti Koivussa ja Tähdessä ja palvelutalo Kotikoivussa ja tutustuivat niiden toimintaan toiminnanjohtaja Päivi Sallin opastuksella.

He luovuttivat  Vihreiden Naisten talkootyönä valmistamat hypistelymuhvit asukkaiden käyttöön.

Kansanedustaja Johanna Karimäki ja Espoon Vihreiden Naisten puheenjohtaja luovuttivat palvelutaloon hypistelymuhveja

Kansanedustaja Johanna Karimäki, Espoon Vihreiden Naisten puheenjohtaja Teresia Volotinen ja toiminnanjohtaja Päivi Salli hypistelymuhvien luovutustilaisuudessa

7.12. klo 17 Uudenmaan Vihreiden syyskokous, Kirkkonummi. Esvinan kokousedustajina Hanna Kalanne ja Katja Koskinen

Marraskuu

28.11. NYTKIS Naisjärejstöt yhteistyössä – Kvinnoorganistioner i samaberte. Syyskokous. Helsinki. Teresia Volotinen Vihreiden Naisten kokousedustajana

26.11. Espoon Vihreiden syyskokous ja pikkujoulu. Puoluetoimisto, Helsinki.

kokousedustajat: Sirpa Hertell, Inka Hopsu, Katja Koskinen, Hanna Paatero, Henna Partanen, Tanja Petrell ja Teresia Volotinen

25.11. Valoa – ei väkivaltaa -tapahtumat yhteistyössä muiden espoolaisten poliittisten naisjärjestöjen kanssa  Leppävaarassa ja Espoon keskuksessa alkaen klo 16

Espoon Nytkis -arktiveisteja. Vasemmalta Rauni Seppola (SDP), Maria Rajakari (KD) ja Teresia Volotinen (Vihr.)

24.11 Espoon NYTKIS:Espoon poliittisten naisjärjestöjen vuoden 2017 toiminnan suunnittelukokous . klo 17.30. Entressen kirjasto. Esvinan edustajana Teresia Volotinen

16.11. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous klo 18. Kauppakeskus Sellon Robert’s Coffee

10.11. Tasa-arvon kakku -keskustelutilaisuus, Espoon tasa-arvotoimikunnan järjestämä miesten viikon tapahtuma Ison Omenan kirjastossa klo 18 – 19.30. Puhetta johtaa pj Teresia Volotinen

5.-6.11. Vihreiden Naisten syyspäivät ja syyskokous, Turku

Espoon Vihreitä Naisia edustivat Sirpa Hertell, Tanja Petrell ja Teresia Volotinen

Tanja Petrell valittiin Vihreiden Naisten hallituksen varajäseneksi

Lokakuu

backstage

16.10. Leppävaaran maalaismarkkinat

Kaverikuvassa Outi Alanko-Kahiluodon kanssa

15.10. klo 14 Kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto keskustelee Sellon kirjaston lavalla: Nääntyykö nainen hoitotaakan alle?

019xx

15.10. klo 15 Espoon Vihreiden Naisten syyskokous. Sellon kirjasto, Akseli-sali

Syyskuu

28.9. Espoon Vihreiden yleiskokous, Matinkylä. Kokousedustajat: Hannele Helander, Teresia Volotinen

Espoon Vihreät nimesi lisää kuntavaaliehdokkaita

Tiina Repo on Espoon Vihreiden Naisten uusi kuntavaaliehdokas

12.9. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous klo 17.30 Entressen kauppakeskuksen kahvila

10.9. Vihreät kuntapäivät. Vantaa. Esvinan edustajana  pj Teresia Volotinen

6.9. Espoon Nytkis -kokous Maikki Friberg -kodin tiloissa Helsingissä

Poliittisten puolueiden naisjärjestöjen espoolaisedustajat tutustuivat Nytkis-järjestön toimintaan ja kuulivat Maikki Friberg -kodin historiasta. Tilaisuudessa suunniteltiin espoolaistoimijoiden yhteistä marraskuussa pidettävää Valoa, ei väkivaltaa -tapahtumaa. Teresia Volotinen edusti Espoon Vihreitä Naisia

Espoon NYTKIS tutustuu Maikki Friberg -kotiin

Kesäkuu

9.6. klo 18 Espoon Vihreät Naiset kerääntyvät perinteiseen tapaan yhteiselle nyyttäripiknikille ja kävelyretkelle Träskändan puistoon  torstaina 9.6. klo 18  Espoon Järvenperään.  Keskustelemme ajankohtaisista asioista, nautimme yhteispiknikistä ja toistemme iloisesta seurasta. Tutustumme samalla ainutlaatuiseen kartanopuistoon, joka on valtakunnallisesti arvokas kulttuurihistoriallinen ympäristö ja yksi Espoon vanhimmista luonnonsuojelualueista.

Järvenperään pääsee Leppävaaran suunnasta busseilla 21, 27 ja 29, Matinkylästä bussilla 533, Espoon keskuksesta bussilla 530 ja Helsingistä suoraan bussilla 315. Pysäkki: Träskändan puisto.

Tervetuloa ! tiedustelut ja ilmoittautumiset: Teresia Volotinen  volotinent(at)gmail.com 050-3413784

9.6. klo 18 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous Träskändan retken yhteydessä

Toukokuu

21.- 22.5. Puoluekokous Lahdessa

Esvinan puoluekokousedustajat:

Teresia Volotinen, Tanja Petrell, Henna Partanen ja Hanna Kalanne.

Puoluekokouksen poliittisessa keskustelussa Teresia Volotinen piti tasa-arvoaiheisen puheenvuoron.

Poliittisten aloitteiden iltatyöryhmään osallistuivat Hanna Kalanne ja Teresia Volotinen.

20.5. Vihreiden Naisten puoluekokouskoulutus

osallistujina Tanja Petrell ja Teresia Volotinen

Huhtikuu

27.4. klo 17.30 Vapunajan kasvisherkkujen kokkauskurssi

Tervetuloa vapunajan kasvisherkkujen kokkauskurssille keskiviikkona 27.4. klo 17.30 alkaen Mattlidenin koululle Matinkylään! Valmistamme mm. kasvispohjaisen sushi-voileipäkakun, erilaisia cocktailpaloja ja muuta naposteltavaa. Opettajana toimii Ursula Koivikko Olarin Martoista. Kurssi on Esvinan jäsenille ilmainen, mukaan voi tuoda yhden ystävä 5 euron sisäänpääsymaksulla. Ilmoittautumiset 19.4. mennessä:kirsi.koskelin@gmail.com
028xx

23.4. Vihreiden Naisten kevätkokous

Esvinan edustajat: Tanja Petrell ja Teresia Volotinen

23.4. klo 14.00 Uudenmaan Vihreiden kevätkokous

20.4. Espoon Vihreiden kevätkokous

Esvinan edustajana: Teresia Volotinen

HOK-Elannon edustajiston vaalit

• Vaalit järjestetään 18.-29.4.2016

12.4. klo 18. Apua, hukun roinaan! Ilana Aalto luennoi uudenaikaisesta tavarasuhteesta Sellon kirjaston lavalla.  https://www.facebook.com/events/921862914600366/

tukholma ja roina 093xx

Apua, hukun

2.4. Leppävaaran maalaismarkkinat

020cc

Tiina Elo ja Teresia Volotinen nauttivat markkinatunnelmasta Espoon Vihreiden teltalla.

1.4. Espoon Vihreiden Naisten kevätkokous klo 18 – 19.

Espoon modernin taiteen museo EMMAn kahvio, Ahertajantie 5, Tapiola, Espoo

012xx

Ennen kokousta  yhdistyksen jäsenille oli poliittista pilapiirrostaidetta edustavan Ad Reinhardtin Art vs. History -näyttelyn esittely.

014xxx

Maaliskuu

10.3. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous ja strategiatyöpaja klo 18. Heidi Hatakan eko-liikkeessä Life story. Kauppamäki 3. Kauklahti.

lasikattonaiset

9.3. klo 18-20  keskustelutilaisuus Lasikattonaiset. Naisia miesvaltaisilla aloilla. Espoon tasa-arvotoimikunnan järjestämän tilaisuuden keskustelijoina Tanja Petrell ja Henna Ruusu. puheenjohtajana toimii Teresia Volotinen. Tapiolan kirjasto.

8.3. Kansainvälinen naistenpäivä

Akaasia

Helmikuu

7.2. Vihreiden Naisten järjestöpäivä

VINAn järjestöpäivä

Sirpa Hertell ja Teresia Volotinen edustivat Espoon Vihreitä Naisia Vihreiden Naisten järjestöpäivillä. Vihreiden Naisten hallitus valitsi Teresia Volotisen naisjärjestön vaalityöryhmän puheenjohtajaksi.

6.2. Vihreiden puheenjohtajapäivä

Uuvi järjestöpäivä

Uudenmaan Vihreiden puheenjohtajia kaverikuvassa. Esvinan puheenjohtaja Teresia Volotinen eturivissä oikealla.

3.2. Espoon Vihreiden järjestöpäivä, Valtuustotalo

Tapahtumaideointia

Espoon Vihreiden järjestöpäivässä Teresia Volotinen ja Tanja Petrell ideoimassa tapahtumia.

Tammikuu

26.1. klo 18. 00 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Kahvila Robert’s Coffee, Sellon kauppakeskus

Kokouksessa suunniteltiin kevään toimintaa. Teresia Volotinen jatkaa puheenjohtajana, varapuheenjohtajaksi valittiin Heidi Hatakka, sihteerinä jatkaa Kirsi Koskeliin ja jäsenasioiden taloudenhoitajana jatkaa Tuuli Marela.  Muut hallituksen jäsenet ovat Hannele Helander, Egle Kaseorg ja Tanja Petrell.