Toimintaa 2017

Marraskuu

27.11. klo 18. Metro-feministit –  Vihreät naiset Länsimetrossa -tapahtuma. Espoon Vihreät Naiset ja Helsingin Vihreät Naiset. Matinkylä – Helsinki

24.11. Espoon Vihreiden syyskokous. Esvinan edustajina: Inka Hopsu, Saara Hyrkkö, Merva Mikkola, Hanna Paatero ja Teresia Volotinen. Puoluetoimisto, Helsinki

Espoon Vihreiden Naisten hallitukseen valittiin Katja Koskinen.

24.11. Valo, ei väkivaltaa – tapahtuma, Espoon Nytkis – Naisjärjestöt Yhteistyössä, Kvinnoorganisationer i Samarbete. Leppävaarassa

espoon Vihreitä Naisia edsusti Teresia Volotinen

19.11. Vihreiden Naisten syyskokous.  Esvinan edustajina Sirpa Hertell, Tanja Petrell ja Teresia Volotinen. Jyväskylä

18. – 19. 11. Vihreiden Naisten syyspäivät. Esvinan edustajina Sirpa Hertell, Tanja Petrell ja Teresia Volotinen. Jyväskylä

Lokakuu

15.10. Espoon Vihreiden Naisten metsäjoogaretki ja syyskokous Träskändan kartanon puistossa ja Piparkakkutalossa.

Syyskokous valitsi Esvinan hallitukseen uuden puheenjohtajan, joka on Tanja Petrell. Hallituksen jäsent ovat Heidi Hatakka, Kirsi Koskelin, Merva Mikkola, Maisa Siirala, Iris Westerlund ja Teresia Volotinen.

Syyskuu

25.9. Syysretkikohteena PIENI KYLÄ. Espoon Vihreät Naiset  tutustui biodynaamiseen viljelyyn. Takkula

5.9. Espoon Nytkis -kokous. Mukana Teresia Volotinen, Entressen kirjasto, Espoon keskus

Elokuu

30.8. klo 18.30 Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous, Nokkalan majakka, Matinkylä

Kesäkuu

1. -18.6. puoluekokous Tampereella. espoon Vihreiden Naisten edustajina toimivat Sipa Hertell, Tanja Petrell ja Teresia Volotinen.

16.6. Vihreiden Naisten puoluekokouskoulutus

Mukana Sipa Hertell, Tanja Petrell ja Teresia Volotinen.

Toukokuu

20.5. Vihreiden Naisten kevätkokous

10.5. Espoon Vihreiden Naisten kevätkokous keskiviikkona 10.5.  alkaen klo 18.

18-18.45 Pilates-tunti Haukilahden palvelukeskuksen liikuntatilassa.

Klo 19  kevätokouksessa nautittiin kokoustamisen lomassa sushia ja kuohuvaa hyvän vaalituloksen johdosta.

Huhtikuu

27.4. Uudenmaan Vihreiden kevätkokous

26.4. Espoon Vihreiden kevätkokous

9.4. Vaalipäivä ja -valvojaiset

8.4. Siskolta soppaa -tapahtuma Tapiolan vaaliteltalla klo 11 alkaen

2.4. Siskolta soppaa -tapahtuma Vanttilan koululla klo 11 alkaen

Kylläpä yleisölle maistui hernekeitto! Kanttiinissa Teresia Volotinen, Hannele Helander, Marjo Matikka, Sirpa Hertell ja Katja Koskinen

Maaliskuu

31.3. Blogikirjoitus Teresia Volotinen: Siskolta soppaa ja hernekeiton historiaa

29.3. Ennakkoäänestys alkaa

29.3. Espoon Nytkis ry: ÄÄNESTÄ NAISTA! Eri puolueiden naisedustajat jakoivat omia vaaliesitteitään, NYTKIS-esitteitä ja vaalikarkkeja Espoon keskuksen asemasillalla

Espoon Vihreitä Naisia edustivat taphtumassa Krisi Ranne ja Teresia Volotinen.
(kuvaaja Jani Helenius, vihr.)

28.3. Maisa Siiralan blogikirjoitus: Muistoja kulttuurien kohtaamisesta

24.3.Espoon Nytkis ry:n VÄKIVALLATON PERJANTAI. Eri puolueiden naisedustajat jakoivat omia vaaliesitteitään, NYTKIS-esitteitä ja vaalikarkkeja Leppävaarassa alikulkutunnelissa pe 24.3.2017 klo 16.00 – 17.00.

19.3 Minna Canthin ja tasa-arvon päivä ja Pussy Hat -pipopaja

Sellon kirjaston kulttuuritilassa neulottiin iloisenlla joukolla  Pussy Hat -pipoja.
Yhteisöllisessä käsityötapahtumassa sai opastusta Pussy Hatin tekoon. Tarjolla ooli kierrätyslankoja ja neulepuikkoja,  Tapahtumassa keskusteltiin kierrätyksestä ja muistettiin päivän sankaritarta, Minna Canthia.

Teresia Volotisen blogikirjoitus: Pussy Hat -pipopajan keskustelunaiheena kirjailija, lankakauppias ja tasa-arvonainen Minna Canth
18.3. Espoon Vihreiden kuntavaalikampanja-avaus

14.3. Teresia Volotisen blogikirjoitus: Tasa-arvotyö arvossaan Espoossa

8.3. Kansainvälinen naistenpäivä

Teresia Volotisen blogikirjoitus: Kansainvälisenä naistenpäivänä katse tulevaisuuteen – ota oppia menneisyydestä!

7.3. Naisten voimahali – Kvinnornas styrkekram. Espoon tasa-arvotoimikunnan ja Espoon Nytkiksen naistenpäivän aaton tapahtuma. Keskustelijana Sirpa Hertell. Ison Omenan kirjasto

Helmikuu

14.2. Ystävänpäivä

Mari Anthonin blogikirjoitus: Aloitteesta todeksi – Rakkauden puutarhassa kasvavat puut, yhteisöllisyys ja välittäminen

13.2. klo 16-18 Espoon Nytkis, johon Espoon Vihreät Naiset kuuluu, järjesti ystävänpäivän aaton kunniaksi poliittisten naisjärjestöjen yhteisen laulutapahtuman Sydänten laulu – Hjärtesång Entressen kirjastossa. Tilaisuudessa tarjottiin sydänpipareita ja mehua, keskusteltiin naisten asioista ja laulettiin yhdessä Sydänten Lauluja Entressen lavalla klo.17.40-18. Klo.18-19 Entressen kirjaston lavalla Marjaana Siivola kertoi Doula-toiminnasta.

7,2, Tanja Petrellin blogikirjoitus: Äidit, nuo toivossa väkevät

Tammikuu

29.1. Vihreiden Naisten järjestöpäivä. Puoluetoimisto, Helsinki. Teresia Volotinen osallistuu.

28.1. Vihreä puheenjohtajapäivä, Tikkurila. PJ Teresia Volotinen osallistuu.

26.1.  Espoon Nytkis (naisjärjestöt yhteistyössä – kvinnoorganisationer i samarbete) suunnittelee toimintaansa. Teresia Volotinen osallistuu.

19.1. Espoon Vihreiden Naisten hallituksen kokous. Ravintola Base. Leppävaara

2.1. Blogi Johanna Karimäki: Onnellista uutta vuotta!