Miksi liittyä jäseneksi?

”Lähdin Vihreiden toimintaan mukaan kesällä 2015. Asiaan vaikutti Suomen poliittinen tilanne eduskuntavaalien jälkeen ja toisaalta pitkäaikainen kiinnostus poliittiseen vaikuttamiseen. Olin äänestänyt Vihreitä useissa vaaleissa jo ennen tätä. Vihreisiin Naisiin päädyin siksi, että Helsingin Vihreiden Naisten toiminta ja tasa-arvokysymykset vaikuttivat kiinnostavilta. Haluan olla mukana tukemassa naisten poliittista toimintaa!

Paras muistoni Vihreiden Naisten toiminnasta ovat puoluekokoukset, joissa tapaa muita vihreitä naisia ympäri maata sekä kuntavaalit 2017, joissa Helsingin Vihreät Naiset saivat huomattavan määrän edustajia kaupunginvaltuustoon.

Jäsenyyttä pohtivia kannustan rohkeasti tulemaan tapaamiin ja tutustumaan paikallisyhdistysten toimintaan. On monta hyvää syytä liittyä, mutta vain vähän syitä olla liittymättä! Poliittinen vaikuttaminen on tietysti pääasia, mutta kaupan päälle saat tutustua uusiin ihmisiin ja vihreän politiikan sisältöihin sekä opit paljon järjestötoiminnasta.

Anna äänesi kuulua!”

Minna Leonoff, Helsinki

”Olen syntynyt ja varttunut Iranissa, jossa naisilta on evätty yksinkertaisemmatkin ihmisoikeudet. Pienenä tyttönä kiinnitin huomiota kaikkiin vääryyksiin ja 12-vuotiaana uskalsin ihmetellä asioita ääneen. Kamppaillut tasa-arvokysymysten parissa on jatkunut tähän asti.

Vihreisiin Naisiin lähdin mukaan keväällä 2017 kunnallisvaalien alla. Vihreistä naisista heti tuli minulle koti. Koti, jossa minua ymmärretään ja minut hyväksytään sellaisena kuin olen. Vihreistä Naisista huokuu energisyys, iloisuus ja päättäväisyys.

Vihreiden puoluekokouksessa pääsin tutustumaan paremmin Vihreisiin Naisiin. Rento ja iloinen ilmapiiri teki siitä reissusta unohtumatonta. Kun liityt Vihreisiin Naisiin, tunnet olosi heti tervetulleeksi, eikä sinun tarvitse tunnistaa itseäsi feministiksi tai olla poliittisesti expertti.”

Eva Tawasoli, Vantaa

”ViNa on jäsentensä näköinen! ViNan kautta on upea mahdollisuus päästä tekemään just oman näköistä toimintaa, omalla kotiseudulla. Lähdin mukaan Vihreiden Naisten toimintaan kuntavaalien jälkeen keväällä 2017. En juurikaan pohtinut liittymistä, vaan koin sen enemmän itsestäänselvyydeksi todettuani, että kyseessä ei ole leivonta- ja kutomiskerho.

Paras muistoni on puoluekokousta edeltäneen illan koulutus. Harjoittelimme poliittisia puheenvuoroja, vietimme iltaa ja valmistauduimme valitsemaan puoluejohtoa pienessä ja tiivistunnelmaisessa kahvilassa. Harvoin olen tuntenut oloani yhtä tervetulleeksi lähes ventovieraiden keskelle.”

Niina Salonen, Turku

”Liityin Vihreisiin Naisiin vuonna 2012. Yhteiset kokoukset ja puoluekokousten feministinen henki ja toiminta ovat olleet muistiinpainuvimpia hetkiä yhteisellä matkalla. Yhdessä voimme tehdä ihmeitä.

Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa taistelua paremman ja naisia arvostavan yhteiskunnan ja maailman puolesta!”

Katri Pihlaja, Tampere