Turun Seudun Vihreät Naiset

Vierailu perhetalo Heidekenillä 22.5.17 klo 16.30
Turun Seudun Vihreät Naiset järjestävät vierailun perhetalo Heidekeniin,
jossa tutustumme lastensuojelujärjestöt ry MLL:n V-S piirin toimintaan.
Tilaisuus kestää noin tunnin, ja sen jälkeen pidetään hallituksen kokous.
Jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan.
TuVinan kevätkokous pidetään
28.3.2017 klo 18 Vihreiden Turun toimistolla.
Kevätkokouksessa valitaan edustajat muiden yhdistysten kevätkokouksiin.
Ilmoitathan sihteerille, mikäli olet kiinnostunut toimimaan kokousedustajana: heidi.sanevuori(at)vihreat.fi
Tuvinan hallitus vuodelle 2017:

Vuoden 2017 hallituksessa on puheenjohtaja ja 8 jäsentä.

Anita Birstolin, s-posti: anita.birstolin(at)vihreat.fi

Hallituksen muut jäsenet vastuualueineen:
Hannele Suomalainen, varapuheenjohtaja

Heidi Sanevuori, sihteeri, jäsenvastaava, s-posti: heidi.sanevuori(at)vihreat.fi

Jenni Tamminen, taloudenhoitaja

Henna Junttila

Marjatta Ylikylä

Mona Nylund

Tuula Amberla

Ota yhteyttä, kerro ajatuksista Tuvinan suhteen.

Tervetuloa myös seuraamaan hallituksen kokouksia.

Syyskokous on pidetty ja siihen liittyen alla ensi vuoteen liittyviä muutoksia.
Jatkamme kestävän energian teema vuoden 2015 tavoin.
Puheenjohtajaksi valittiin Anita Birstolin.
TuViNan uusi hallitus vuodelle 2016:
Amberla Tuula
Junttila Henna
Kuusisto Laura
Sanevuori Heidi
Suomalainen Hannele
Tamminen Jenni
Uhinki Ritva
Ylikylä Marjatta
Syyskokouksessa keskustelua alustamassa oli Liisa Harjula Valoniasta. Hänen johdollaan syntyi vilkas keskustelu kotitalouksien kestävistä ja vähemmän kestävistäkin energiavalinnoista.

TuViNan syyskokous
29.10 klo 18:00 Cafe Elvina, Yliopistonkatu
Syyskokouksessa keskustellaan ensi vuoden toiminnasta ja pohditaan hallituspaikkoja.
Vierailijana syyskokouksessa Liisa Harjula Valoniasta. Hänen kanssaan pääsemme keskustelemaan vuoden 2015 teemamme mukaisesti ilmastonmuutoksesta ja siihen vaikuttavista asioista.
Tervetuloa!

TuViNan kevätkokous on pidetty.
Kevätkokous valitsi edustajia muiden yhdistysten kevätkokouksiin. Paikkoja jäi vielä. Jos haluat mukaan, ota yhteys puheenjohtaja Anita Birstoliniin tai sihteeri Hanna Lehikoiseen.
Muistathan käydä vaalimökillä hakemassa TuViNan kansanedustajaehdokkaiden yhteisesitettä. Sinun panostasi tarvitaan jotta saamme Varsinais-Suomeen toisenkin ehdokaspaikan. Lähde mukaan vaikuttamaan!

Kaikki reippaat naiset liikkeelle vaaliekarkeloissa!
Vihreät varsinais-suomalaiset taistelevat toisenkin eduskuntapaikan saamisesta. Siihen tarvitaan mm. naisvoimaa!
Vaalimökki kävelykadulla aukeaa viikonloppuna eli lauantaina 28.3. Käy ilmoittautumassa päivystäjäksi doodlessa (lähetetty sähköpostissa) tai vaan moikkaamassa mökillä.
Vaalimökiltä voit ottaa mukaasi tuvinalaisten ehdokkaiden yhteisesitteen, joka on painettu yhteistyössä Vihreiden naisten valtakunnallisen järjestön kanssa. Esitettä kannattaa jakaa tutuille.
Nähdään mökillä!

Kiitos kaikille Naisten päivän tapahtumaan osallistuneille.
Sää oli suosiollinen ja ilmapiiri hyvä.
Lisää vaalitapahtumia on tulossa. Pysykää kuulolla.
Aurinkoista kevään alkua kaikille!

Vihreä soppa – monta lusikkaa!
Naisten päivä 8.3.2015 klo 14:00 – 16:00
Turun seudun Vihreät naiset järjestää Turun kaupunginkirjaston sisäpihalla tapahtuman, jossa pääset keskustelemaan naiskansanedustajaehdokkaiden kanssa. Aiheina ovat tietenkin Vihreiden vaaliteemat: Koulutus, Ympäristö, Työ ja Köyhyys.
Tulee antamaan vinkkejä miten vaaliteemoja käytännössä voitaisiin toteuttaa ja maista ihanaa linssikeittoa.
Tervetuloa!

Hyvää alkanutta vuotta 2015!
TuViNa on järjestäytynyt vuodelle 2015 ja alkanut yhdessä Turun alueen muiden Vihreiden järjestöjen kanssa suunnitella tulevaa. Tiedotamme näistä ajallaan. Uusinta on kuitenkin luonnollisesti hallitus, jossa joitakin vaihdoksia on tapahtunut.
Puheenjohtajaksi on valittu Anita Birstolin. Hallitus kiittää entistä puheenjohtaja Mette Karlssonia hyvästä yhteistyöstä ja toivottaa hyvää jatkoa.
Muut hallituksen jäsenet:
varapuheenjohtaja & sihteeri Hanna Lehikoinen
Taloudenhoitaja Jenni Tamminen
Jäsenvastaava Hannele Suomalainen
hallituksen jäsen Ritva Uhinki

Onnea Suomi!
Harppaus kohti tasa-arvoisempaa Suomea on otettu kun eduskunnassa tänään 28.11. 2014 äänestettiin tasa-arvoisen avioliittolain puolesta.
Kiitokset kaikille työtä tehneille niin aloitteen laatijoille, tukijoille ja keskustelua ylläpitäneille.
TuViNan syyskokous lähestyy. Se pidetään 26.11. klo 18:00 Café Elvinassa yliopistonkadulla. Tiedossa on seuraavan vuoden hallituspaikkojen jakoa sekä vähän muutakin. Tulethan mukaan keskustelemaan ja vaikuttamaan!
Virallinen kokouskutsu asialistoineen lähetetään sähköpostilistan kautta.
TuViNa onnittelee Varsinais-Suomalaisia Vihreitä onnistuneista valinnoista eduskuntavaalien ehdokkaita valittaessa. Virallinen lista hyväksytään piirin kokouksessa, mutta onnittelut valituille lienevät jo nyt paikallaan.
Onneksi olkoon!
Hei sinä Turun seudun Vihreiden Naisten jäsen, kiinnostaako eduskuntavaaliehdokkuus?Tänä vuonna Vihreiden Varsinais-Suomen piiri järjestää jäsenäänestyksen eduskuntavaaliehdokkuuksista.
Mikäli haluat eduskuntavaaliehdokkaaksi, sinun tulee asettua ehdokasehdokkaaksi jäsenäänestykseen,
joka on syyskuun lopulla.Jäsenäänestyksellä valitaan 13 ehdokasta, joista 9 eniten ääniä saanutta pääsee suoraan eduskuntavaaliehdokkaaksi.TuViNa voi asettaa piirin jäsenäänestykseen enintään 17 ehdokasta. Ilmoita siis halukkuudestasi mahdollisimman pian, viimeistään 15.6. Yhteydenotot puheenjohtaja Mette Karlssonille: mette.karlsson(at)vihreat.fi
______________________________________________________________________________
Lämpimät onnittelut kaikille Eurovaaleissa läpimenneille.
Suuri kiitos myös kaikille Vihreitä kampanjoita tehneille.
Turussa vietettiin Vihreää työpäivää
Vihreiden puoluevaltuuskunta kokoontui Helsingissä 26. – 27.4.2014. Paikalla käsiteltiin Vihreiden tulevaa työllisyysohjelmaa, ja tämän teeman mukaisesti ympäri Suomea on järjestetty tempauksia, joissa on kerätty ajatuksia ja ideoita työllistämisen kehittämiseen. Turun Seudun Vihreät sekä Turun Seudun Vihreät Naiset kävivät tapaamassa alueen yrittäjiä, ja välittivät heidän terveisensä Vihreälle eduskuntaryhmälle sekä puoluevaltuuskunnalle.
Lue koko teksti tiedotteista
Edellisen tapahtuman ilmoituksesta jotain oppineena, kerrotaan seuraavassa myös tapahtuman päivämäärä…
Torstaina 10.4. klo 18:00 Arktisilta!
Turun seudun vihreät TSV ja Turun vihreät nuoret ja opiskelijat ViNO järjestävät kaupunginkirjaston Studiossa arktis-illan. Puhujina kansanedustaja ja eurovaaliehdokas Anni Sinnemäki, Turun kaupunginvaltuutettu ja eurovaaliehdokas Saara Ilvessalo ja Greenpeace Nordicin maajohtaja Sini Harkki.
Tervetuloa keskustelemaan!
TSV kutsuu kaikki Turun vihreästi ajattelevat tahot Ilmastonmuutos-aiheiseen koulutukseen, jonka jälkeen nautitaan taiteesta sammutetuin valoin.
Klo 18 alkaen Turun yliopiston Ympäristötieteen lehtori Timo Vuorisalo kertoo ilmastonmuutoksen historiasta ja nykytilanteesta. Luento & keskustelu kestää n. klo 20 asti. Klo …20:30 sammutamme valot tunniksi ja nautimme pikkupurtavista (nyyttäriperiaatteella) kynttilänvalossa, kuunnellen runoilija Tommi Parkon lausumia runoja ja Saara Ilvessalon laulamaa & soittamaa musiikkia.
Tervetuloa mukaan!

____________________________________________________________________________________ Varsinais-Suomen NYTKIS – Naisjärjestöt yhteistyössä järjestää Naisten Teeillan 7.3.2014 klo 18-20 Muistojen Kodissa, osoitteessa Linnankatu 41. Tapahtumassa keskustellaan mm. maahanmuuttajien kotouttamisesta, Syyrian pakolaistilanteesta sekä sieltä tulevan kiintiöpakolaisryhmän vastaanotosta Turun seudulla. Keskustelun avaavat Varsinais-Suomen ELY-keskuksen maahanmuuttopäällikkö Kalle Myllymäki sekä Muistojen Kodin puheenjohtaja Anita Birstolin. Asiaohjelman lisäksi ohjelmassa on thai-tanssia sekä kurdilaisia tanssiesityksiä, arpajaiset ja pientä tarjoilua. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa. Lisätietoja: Hülya Kytö Puheenjohtaja Varsinais-Suomen NYTKIS 050-555 8781 hissu.kyto@gmail.com ____________________________________________________________________________________________ Europarlamentaarivaalit lähestyvät. Tule mukaan toimintaan, keskustelemaan tai vaikka vain kuuntelemaan. Avoin keskustelutilaisuus EU-asioista Cafe Artissa (Läntinen Rantakatu 5, Turku) sunnuntaina 9.2. klo 14.30, paikalla MEP Tarja Cronberg. Tilaisuuden jälkeen Tarjan tukiryhmän kokoontuminen, suunnitellaan kevään kampanjaa. Lisätietoja: Anita Birstolin / anita.birstolin(at)turku.fi Tervetuloa! ———————————————————————————————————————– 21.1. pidetyssä TuViNan hallituksen kokouksessa päätettiin hallitusten jäsenten vastuualueet puheenjohtaja Mette Karlssonin johdolla. Hallitus vuodelle 2014: Varapuheenjohtaja: Heidi Sanevuori Sihteeri: Hanna Lehikoinen Taloudenhoitaja: Jenni Tamminen Jäsenvastaava: Hannele Suomalainen Tiedotusvastaava: Hanna Lehikoinen Sidosryhmävastaava: Ritva Uhinki   _________________________________________________________________________________________ Hei tuvinalainen! Kiitos vuodesta 2013 ja hyvää alkanutta vuotta! Tässä katsaus menneeseen vuoteen sekä tuleviin haasteisiin: Vuoden 2013 aikana Turun seudun Vihreät Naiset teki kaksi kannanottoa; kevätkokouksen yhteydessä peräsimme laadukkaita, saavutettavia päivähoitopalveluita, jotka tulisi toteuttaa lähipalveluina. Syyskokouksen yhteydessä vaadimme, että Turun vanhuspalveluissa on taattava riittävä määrä laitospaikkoja niitä tarvitseville. Kannanottojen aiheet vastasivat osaltaan vuoden 2013 teemaamme ”Sukupolvien välinen solidaarisuus”. Myös uusien jäsenten illassa keväällä keskusteltiin saman aiheen tiimoilta. Tuolloin saimme vieraaksemme Vihreiden Naisten puheenjohtaja Anna Moringin. Keväällä toteutettiin myös jäsenkysely, jonka vastauksista saimme arvokasta tietoa siitä, millaista toimintaa jäsenistö yhdistykseltä toivoo. Kesän kynnyksellä kokattiin herkkuja luonnon antimista Villi vihannes -illassa, Mika Helvan johdolla. Syyskausi aloitettiin mielenkiintoisella vierailulla Kakolan jätevedenpuhdistamoon. Lokakuussa olimme Tarja Cronbergin kanssa mukana Turun kansainvälisillä Kirjamessuilla. Yhdistys osallistui vuoden aikana aktiivisesti Turun vihreän kunnallisjärjestön ja Varsinais-Suomen Nytkiksen toimintaan. Tämä työ jatkuu myös vuonna 2014. Vuoden 2014 teemana on ”Vakuuttava vaikuttaminen”. Teeman mukaisesti järjestetään tapahtumia ja koulutusta vuoden aikana. Tavoitteena on edistää jäsenten taitoja ja kykyjä vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin sekä osallistua päätöksentekoon. Kevään aikana tulemme olemaan myös mukana eurovaalikampanjoinnissa. Yhdistyksen uudet nettisivut ovat työn alla ja sekä sisäistä että ulkoista viestintää kehitetään jatkuvasti. Vuoden ensimmäinen tapahtumamme tulee olemaan koulutustilaisuus hankinta-asioista helmikuussa; mitä luottamushenkilön tulee tietää ja osata huomioida päätettäessä hankinta-asioista. Koulutuksen pitää jäsenemme Tuula-Marja Mantere, joka työskentelee hankintacontrollerina Turun Hankinta- ja logistiikkakeskuksessa. Tilaisuus tulee olemaan avoin kaikille Turun vihreiden yhdistysten jäsenille. Tarkemmasta ajankohdasta tiedotetaan piakkoin. Toivotan kaikille onnellista ja menestyksekästä vuotta 2014! Toivottavasti tapaamme Tuvinan tapahtumissa! Mette Karlsson Puheenjohtaja _________________________________________________________________________________________ Kiitos jäsenistölle! TuViNa osallistui Turun kirjamessuille yhteistyössä europarlamentaarikko Tarja Cronbergin kanssa. Yleismieliala kirjamessuilta oli mukava ja kojulla kävi sopivasti vierailijoita keskustelemassa. Tarja Cronberg kiitti kaikkia tapahtumaan osallistuneita ja niin kiittää TuViNakin. Onnistuimme kattamaan koko kolmipäiväiset messut päivystäjillä ja hyvällä mielellä. Tämä on tärkeää Vihreän näkyvyydenkin kannalta.