tapahtumia 027

Syyspäivät pidetään hotelli Vuolakeessa (Suolahdentie 84, 41340 Laukaa). Lauantaina puhutaan politiikkaa, mietitään tasa-arvotyön tulevaisuuksia ja vietetään aikaa yhdessä mielipiteitä ja kokemuksia vaihtaen. Sunnuntaina pidetään Vihreät Naiset ry:n syyskokous jossa valitaan mm yhdistykselle uusi puheenjohtaja. Olet tervetullut osallistumaan molemmille päiville tai halutessasi vain toiseen.

Sitovat ilmoittautumiset 1.11. mennessä osoitteeseen naiset@vihreat.fi

OHJELMA

La

14:00 Tervetuloa! Kahvittele Tarja Cronbergin kanssa

15:00 Eurokriisin sukupuolittuneet vaikutukset; MEP Tarja Cronberg

15:45 European Green Party:n ja puolueen valmistautuminen EU-vaaleihin, ViNan 1. pj ja puoluehallituksen jäsen Paula Pohjanrinne

16:00 Puolueen poliittisen ohjelman valmistelu ja siihen tarvittavat tasa-arvonäkökulmat; poliittisen ohjelmatyöryhmän jäsen, puoluevaltuuskunnan jäsen Lea-Elina Nikkilä ja puoluehallituksen jäsen 2011-2013 Sallamaari Muhonen

16:45 Miten kevennetään järjestöbyrokratian rattaita? – kokemuksia yhdistystoiminnan pyörittämisestä kertovat paikallisyhdistysten puheenjohtajat

18:30 Poliittinen keskustelu illallisen äärellä. Tarja Cronberg ja Anne Bland puhuvat naisista maaseudulla

19:30 Keski-Suomen Vihreiden Naisten yllätysohjelmaa

20:30 Feministinen saunaseura pohtii: Naisjärjestöjen ja feministimiesten yhteistyömahdollisuudet

Su

8:00 Aamiainen

(9:00 Vihreät Naiset ry:n hallituksen kokous)

9:30 Vihreä reippailu lähiseudun metsässä

11:00 Valtakirjojen tarkistus ja lounas

11:30 Syyskokous

16:00 Syyspäivät päättyvät

OMAVASTUU

Osallistuminen maksaa vain 50 euroa . Tämä sisältää matkat, ruokailut, majoituksen ja ohjelman. Vähävaraiset voivat hakea vapautusta maksustaVihreiden Naisten hallitukselta 23.10. mennessä (vapaamuotoinen hakemus perusteluineen naiset@vihreat.fi)

MATKUSTUS JA MAJOITUS

Matkat korvataan halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan. Suosittelemme myös kimppakyytejä jolloin matkasta korvataan kilometrikorvaukset. Junaliput tilataan keskitetysti Vihreiden Naisten toimistolta.

Vuolakeeseen pääsee Jyväskylästä bussilla. Lähdemme yhdessä lauantaina klo 13:17 Jyväskylän kauppatorilta (vuoro Keskussairaala-Laukaa-Perunka).

SYYSKOKOUS

Kokouksessa valitaan erovuoroisten tilalle 4 varsinaista ja 4 varajäsentä. Yhdistys valitsee myös uuden puheenjohtajan. Kuka on nainen paikallaan luotsaamaan yhdistystä seuraavat kaksi vuotta, ml.europarlamentti- ja eduskuntavaalit? Ehdokkaat esittelevät itsensä etukäteen Daamit -listalla (daamit@vihreat.fi). 13.11. mennessä esittelynsä lähettäneet pääsevät kokouksessa jaettavaan esittelyvihkoon.

Syyskokoukselle jätetään aloitteet viimeistään 4.10. Lähettäkää aloitteet hyvissä ajoin kirjallisena osoitteeseen naiset@vihreat.fi . Viralliset kokouskutsut saapuvat sähköpostitse 25.10.

Vihreät Naiset ry:n hallitus 2013 (erovuoroiset lihavoitu)

Anna Moring, pj (Helsinki)

Teresia Volotinen, Espoo (Päivi Salminen, Rovaniemi)

Henna Hakkarainen, Helsinki (Sonja Hofslagare, Inari)

Kaisa Kutilainen, Turku (Ida Välimaa, Huittinen)

Paula Pohjanrinen, Kempele (Suvi Fried, Tampere)

Hanna Kemppainen, Helsinki (Amal Abdi Ibrahim, Helsinki)

Elina Koskinen, Helsinki (Irene Hallamäki, Jyväskylä)

Karo Tammisto, Tampere (Marjo Harju, Tampere)

Paula Pohjanrinteellä tulee rotaatio täyteen eli heitä ei voi uudelleen valita hallituksen varsinaisiksi jäseniksi. Kaisa Kutilainen, Hanna Kemppainen, Suvi Fried, Amal Abdi Ibrahim, Irene Hallamäki ja Marjo Harju voidaan valita uudelleen varsinaiseksi tai varajäseniksi.

Syyspäivät järjestetään yhteistyössä opintokeskus Vision kanssa

Lisätietoja:
Sirpalta (sirpa.hertell@vihreat.fi 050 5666 818)
ja Kaisalta (kaisa.hirn@vihreat.fi 0400 496 151)