Fatim Diarra

Helsingin Vihreät Naiset (HENNA) ry:n sääntömääräisessä kevätkokouksessa käynnistyi puolueen puheenjohtajakisa, kun helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu ja valtuustoryhmän varapuheenjohtaja Fatim Diarra asettui ehdolle puolueen varapuheenjohtajaksi. Diarra jäi täpärästi valitsematta eduskuntaan Helsingin vaalipiiristä ja on ehdolla eurovaaleissa.

– Yhteiskunnallisen viestinnän asiantuntijana haluan valjastaa oman osaamiseni puoleen käyttöön. Me kasvoimme eduskuntavaaleissa merkittävän kokoiseksi puolueeksi ja tulevasta eduskuntakaudesta tulee varmasti haastava. Meidän pitää puolueena pystyä viestimään oma linjamme selkeästi, jottei se jää muiden puolueiden viestinnän varjoon, Diarra perustelee ehdokkuuttaan.

Vihreille on tärkeää vallan jakaminen ja puolueen moninaisuuden nostaminen myös puolueen johdossa. HENNA tukee jäseniään, jotka lähtevät kesäkuun puoluekokouksessa Porissa ehdolle puolueen luottamustehtäviin.

Puoluekokous 15.-16.6.2019 on henkilövalintakokous, jossa valitaan puolueen kaikki toimielinten luottamushenkilöt (puheenjohtaja, puoluesihteeri, varapuheenjohtajat, puoluehallitus, puoluevaltuuskunta). Kiinnostuneet HENNAn jäsenet voivat ilmoittautua ehdokkaiksi luottamustehtäviin 28.4.2019 mennessä.

Lisätietoja:

Helsingin Vihreät Naiset ry, Anu Randén-Siippainen, puheenjohtaja, puh. 050 369 7834, anu.randen@vihreat.fi

Fatim Diarra, puh. 050 591 0299, fatim.diarra@gmail.com

Lue myös: KANNANOTTO: Suomi tarvitsee eduskunnan, joka toimii mallina tasa-arvoiselle yhteiskunnalle