Yhdistys

Helsingin Vihreät Naiset ry (HENNA) on perustettu vuonna 2005. Olemme valtakunnallisen liittojärjestön Vihreiden Naisten (ViNa) suurin jäsenyhdistys sekä piirijärjestö Helsingin Vihreiden (HeVi) neljänneksi suurin yhdistys noin 300 jäsenellä. Olemme luonnollisesti osa Vihreä liitto -puoluetta.

Olemme poliittinen naisjärjestö, minkä johdosta hyväksymme jäseneksi vain virallisesti naiseksi määritellyt henkilöt.

Itse toiminta on avointa kaikille, jotka ovat kiinnostuneita sukupuolten tasa-arvon edistämisestä, naisten aseman parantamisesta, yhteiskunnan sukupuolittuneiden rakenteiden purkamisesta, vihreästä feminismistä ja sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta, ylilajisesta tasa-arvosta, eläinten oikeuksista, luonnon- ja ympäristön suojelusta sekä kestävästä kehityksestä.

Toimintaamme kuuluu tapahtumien järjestäminen, jäsentemme osaamisen kehittäminen ja jakaminen sekä poliittinen vaikuttaminen niin alueellisesti kuin myös kansallisesti. Toimintaamme ohjaavat Hennan hallituksen muotoilema strategia kuin puolueenkin strategia ja toiminnassamme toteutamme myös Vihreiden Naisten poliittista ohjelmaa kuntatasolla..

Anu Randén-Siippainen, puheenjohtaja

Maritta Hypén, taloudenhoitaja