Feministiakatemian ohjelma

Eduskuntavaalien Feministiakatemia on valmennuskokonaisuus, jolla virität vaalikampanjoinnin osaamisesi huippuunsa! Pääset mukaan keskusteluihin joita ei googlaamalla löydä. Se on myös tila jossa voit olla turvallisesti oma itsesi, ja luottamuksellinen yhteisö joka kannattelee toisiaan ehdokkuuspäätöksestä aina vaali-iltaan asti.

Feministiakatemiassa saat koulutusta huippuvalmentajilta mm. someen ja esiintymiseen, päivität turvallisuutesi ajan tasalle ja opit ottamaan tilaa ja kehtaamaan. Ja paljon muuta. Eduskuntavaalien Feministiakatemian valmennuskertojen alustava ohjelma:

12.11.2022 klo 11-16, Helsinki

Saa viestisi perille – Feministin esiintymiskoulutus ja vaikuttava some

Ensimmäisessä Feministiakatemiassa pureudumme vaikuttavaan viestintään niin livenä kuin somessa. Pitääkö naiseuttaan piilottaa tai viestiään muokata jotta olisi uskottavampi? Miten vakuutan kuulijat yhdellä puheenvuorolla? Esiintymisessä meitä sparraa median moniottelija ja naisten oikeuksien kokenut lobbari Sallamaari Muhonen. Lisäksi pureudumme vaikuttavaan someen. Miten suunnitella somestrategia niin että tavoitat yleisösi, kosketat kuulijaa ja jätät muistijäljen? Kouluttajana Vihreiden oma somevirtuoosi Fatim Diarra. Tarvittaessa rinnakkain järjestetään myös toinen tasoryhmä, jossa otetaan somen alkeet haltuun.

Sallamaari Muhonen, viestintäkonkari radioaalloilta, televisiosta, tapahtumalavoilta ja politiikan kentältä

Fatim Diarra, Helsingin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja ja Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja.

3.12.2022 klo 10-12, etänä

Digitaalinen itsepuolustuskurssi eli Vihreän feministin turvallisuuskoulutus

Mitä tehdä kun kohtaat häirintää? Entä kun sitä kohtaa oman kampanjatiimin jäsen? Voiko verkkohäirintää oikeasti kitkeä? Tällä kerralla keskustellaan turvallisuudesta, häirinnästä, siitä kuka sitä tekee ja mitä sille voi tehdä. Käymme läpi sekä käytännön ohjeita ennaltaehkäisystä reagointiin että uusinta kansainvälistä tietoa politiikassa toimivien naisten kohtaamasta häirinnästä. Tilaa on myös vertaistuelle.

Elina Nikulainen, freelance-feministi ja naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen työn asiantuntija

Suojelupoliisin edustaja

14.1.2023 klo 11-16, Helsinki

Miten tulla ammattikehtaajaksi? Itseluottamus, tilan ottaminen ja jaksaminen

Ota tilaa, hiljennä huijarisyndrooma ja säteile. Tällä kerralla lopetetaan kaamosmöllötys ja opetellaan kehtaamaan niin että poskia kuumottaa. Opettelemme myös huolehtimaan omasta jaksamisesta ja rajojen asettamisesta,  siitä huolimatta, että harteilla on maailman parantaminen kriisien aikakautena sekä vaalivilli vaanimassa. Kouluttamassa ammattikehtaaja Rosa Meriläinen sekä psykoterapeutti Emilia Kujala.

Rosa Meriläinen, Kulttuuri- ja taidealan keskusjärjestö KULTA ry:n pääsihteeri ja ammattikehtaaja

Emilia Kujala, psykoterapeutti, sosiaalipsykologi ja tietokirjailija

3.3.2023 klo 17-19, etänä

Kuukausi vaalipäivään. Mitä tulee huomioida kampanjan viime metreillä?

Satu Hassi, kansanedustaja ja Alviina Alametsä, europarlamentaarikko

Ina Mikkola, toimittaja ja kirjalija